Deze bedrijven namen deel aan Singles Day 2017

Deze bedrijven namen deel aan Singles Day 2017

Vanaf het begin is Singles Day een dag waarbij het draait om het vrijgezellenbestaan. Toen hier op een gegeven moment het geven van cadeaus aan jezelf bij kwam, werd het voor ondernemers aantrekkelijk om hierop in te gaan. Toen in 2009 Alibaba begon met het geven van kortingen tijdens deze feestdag, was het hek van de dam. Steeds meer bedrijven gingen meedoen aan de feestdag, eerst vooral in China maar al snel volgende er meerdere bedrijven over de hele wereld. De meeste (web)winkels begonnen met het geven van 11% korting omdat Singles Day ieder daar op 11 november plaatst vindt. In 2017 heeft een record aantal (web)winkels in binnen- en buitenland meegedaan aan de populaire feestdag. Benieuwd naar welke bedrijven er dit jaar (2017) allemaal hebben meegedaan aan Singles Day?

Wereldwijd deden erg miljoenen bedrijven mee aan Singles Day 2017

De feestdag komt natuurlijk uit China en daar deden dan ook de meeste bedrijven mee aan het festijn. Afgelopen jaar zijn er veel nieuwe winkels bijgekomen die kortingen gaven tijdens Singles Day. Een aanbieder die absoluut geen nieuwkomer is, is Alibaba.
Alibaba is een koploper op het gebied van Singles Day, niet alleen in China maar wereldwijd. In 2017 heeft Alibaba (online groothandel) maar liefst 25,4 miljard dollar omzet gedraaid in één dag. De groothandel heeft in 2009 handig ingespeeld op Singles Day en zal komende jaren nog koploper blijven met kortingen en de daardoor behaalde omzet tijdens Singles Day. Wereldwijd werd er sinds 2017 ook voorzichtig ingespeeld op Singles Day vanuit Amerika. Grote bedrijven zoals Nike en Adidas gaven ook kortingen, die niet alleen vanuit Amerika werden gebruikt maar vanuit de hele wereld. ASOS, een gigantische online kleding webshop uit London, heeft dit jaar meegedaan aan de kortingen tijdens Singels Day. Hierbij kwamen er ook veel bestellingen binnen vanuit landen buiten het Verenigd Koninkrijk. Ook Alibaba geneert niet alleen inkomsten vanuit China tijdens Singles Day maar vanuit alle hoeken van de wereld.

Singles Day was in 2017 erg aanwezig in Nederland

Naast veel internationale bedrijven kwamen er in 2017 ook veel nieuwe bedrijven in Nederland bij, die mee deden aan Singles Day. De grootste en belangrijkste nieuwkomer was Bol.com die dit jaar volledig heeft ingezet op Singles Day en met succes. Daarnaast doet Hunkemöller sinds 2016 al mee aan de feestdag en krijgen alle leden 22% korting op alle lingerie. Hunkemöller is natuurlijk een winkel die bij uitstek is voor het verwennen van jezelf. Een bedrijf dat dus goed bij de gedachte van Singles Day past. De ICI Paris XL en Douglas hebben ook sinds 2016 al meerdere kortingen gegeven tijdens 11 november zowel in de fysieke winkels als online. De producten die tijdens Singles Day worden gekocht veranderen ieder jaar en dit jaar was er meer vraag naar kleding en speelgoed. De H&M heeft daar precies op het juiste moment op ingespeeld en gaf op Singles Day 2017 11% korting op de gehele collectie. De Intertoys heeft goed gereageerd op de toenemende vraag naar speelgoed en gaf kortingen tot wel 70%. Ook elektronica wordt steeds populairder om te bestellen op Singles Day en daar gingen: Kijkshop, Philips, JBL, Conrad Mediamarkt en Coolblue dan weer goed op in. Jezelf verwennen kan natuurlijk ook met een aantal leuke producten voor in huis, dit jaar gaven ook de Xenos, Wehkamp, HEMA en Blokker korting op verschillende producten in de (web)winkels. Naast al deze bedrijven zijn er ook veel andere bedrijven zoals: Mini in the Box, Greetz, de Bijenkorf, BeterBed, Travelbird en Pandora die in 2017 meededen aan de kortingen op Singles Day.

Leave a Reply