Singles Day is een shopping-evenement dat ieder jaar weer grotere vormen aanneemt. Niet voor niets heeft Alibaba in 2018 dan ook een omzet van 31 miljard dollar bereikt, een omzet die zij nooit eerder op één enkele dag wisten te bereiken. Daarnaast zie je dat de laatste jaren ook Nederlandse (web)winkels steeds serieuzer meedoen met Singles Day. In het begin waren het vooral de grotere webwinkels als Bol.com, Coolblue en de Mediamarkt die meededen, in 2019 zullen er waarschijnlijk ook meer kleinere webwinkels meedoen.
Verwachtingen van Singles Day in Nederland
Singles Day wordt ook in Nederland steeds groter. Nadat een aantal webwinkels hebben besloten om met dit shopping-evenement mee te doen, werden er eigenlijk direct al hogere omzetten behaald. Zo wist Bol.com haar omzet in 2018 te verdrievoudigen, een omzetstijging van meer dan 200% werd behaald. Iets dat ongeëvenaard is en nooit bereikt werd met Black Friday of andere internationale shopping-evenementen. Volgend jaar is de verwachting dat grotere webwinkels als Cooblue, Bol.com en de MediaMarkt het nog grootser gaan oppakken. Dit zul je terugzien aan de reclames die gemaakt worden over Singles Day en de acties die er zullen zijn. Er zullen hoge kortingen gegeven worden van tussen de 30% tot 50% en ook zullen er speciale acties zijn waarbij je een gratis product of dienst krijgt wanneer je iets koopt. Valt het je tegen welke aanbiedingen er zijn? Neem dan gerust een kijkje bij webwinkels in het buitenland. Bijvoorbeeld bij Amazon in Duitsland kun je interessante aanbiedingen vinden of bij AliExpress in China, bij dit soort webwinkels worden interessante acties online gezet.
Verwachtingen van Singles Day bij Alibaba
Ook volgend jaar zal er naar verwachting weer een record worden verbroken tijdens Singles Day. Dit heeft te maken met een trend die de laatste jaren gezet lijkt te zijn: record na record wordt door Alibaba verbroken als het om de omzet gaat. Dit gaat met grote stappen van tientallen procenten per keer. Na verwachting zal deze groei de komende jaren iets trager gaan, door de enorme bedragen die er tijdens Singles Day worden omgezet. In 2019 zal waarschijnlijk een omzet van circa 40 miljard dollar of zelfs meer worden behaald. Uiteraard is het natuurlijk afwachten wat er gebeurt, maar zeker op basis van de afgelopen jaren is het een nog relatief veilige voorspelling. Wordt het record van 1 miljard dollar in (circa) anderhalve minuut verbroken? Dat is de vraag. Dit heeft ook te maken met de manier waarop kortingsacties worden ingestoken bij Alibaba. Zit er veel tijdsdruk op? Wordt er een bepaalde schaarste gecreëerd of worden er verspreid over 11 november verschillende acties gelanceerd? Dat zal bepalen hoe het verloop van Singles Day zal zijn.
Waarom geven webwinkels hoge kortingen tijdens Singles Day?
Tijdens Singles Day is het gebruikelijk om hoge kortingen te geven. Waarom doet een partij als Alibaba dit en waarom is het ook voor andere webwinkels interessant om hieraan mee te doen? Het heeft met name te maken met de manier waarop bedrijven zich op Singles Day kunnen profileren. Het schept mogelijkheden wanneer het om het vergroten van de naamsbekendheid gaat. Daarnaast is het een interessante manier om de omzet op te krikken. Zeker als er hoge kortingen of interessante acties zijn, wordt de omzet op een eenvoudige manier vergroot.
Meer deelnemende (web)winkels
Volgend jaar wordt verwacht dat er veel meer deelnemende (web)winkels zijn. De kans is daarnaast ook groot dat er verder gediversifieerd zal worden wat betreft het aanbod. Ook ´stenen´ winkels zullen naar alle waarschijnlijkheid steeds vaker meedoen met Singles Day. Daarnaast zullen er ook kleinere bedrijven zijn die iets met Singles Day gaan doen. Dit alles heeft een positieve uitwerking voor consumenten. Naar verwachting worden er steeds betere acties en kortingen gegeven. Er zal een ´oorlog´ ontstaan om wie de beste kortingen en acties geeft. Waardoor de omzet en koopbereidheid toeneemt. Waar dit stopt weet nog niemand, in ieder geval is Singles Day in de komende jaren nog zeker niet uitgegroeid. Niet bij Alibaba en ook niet bij Nederlandse webshops als Bol.com. Profiteer op Sinlges day 2019 van verschillende aanbiedingen en houd in de gaten welke acties er spelen. Je kunt je inschrijven op de nieuwsbrief van verschillende bedrijven, daarnaast wordt er vooraf al aangegeven welke aanbiedingen er spelen. Aanbiedingen gaan live vanaf 11 november om middernacht. Sommige aanbiedingen worden later op de dag vrijgegeven. Wees er snel bij, voor je het weet grijp je mis en is een bepaald product uitverkocht.